Imbunatatiti sanatatea, starea de spirit si business-ul cu Power Of Scent!

Studiile au demonstrat impactul puternic al mirosului asupra vieții noastre de zi cu zi. De-a lungul zilei mirosim totul, dar nu suntem intotdeauna constienti de asta. Parfumurile sunt capturate in creierul nostru. De indata ce mirosim un anumit parfum, creierul il proceseaza si, daca exista o asociere pozitiva sau negativa, creierul ne aminteste.

Logo - Power of Scent

Power Of Scent se refera la puterea de marketing a unei arome asupra persoanelor care interactioneaza cu un brand.

Spatiile comerciale iau multe elemente in considerare atunci cand creeaza atmosfera potrivita pentru produsele si serviciile pe care le vand: amplasarea, decorul, uniformele, iluminatul, arta, temperatura, muzica si mirosul. Toate acestea creeaza o experienta de brand. Combinatia acestor elemente vizuale, tactile sau intangibile intr-un spatiu comercial fizic este importanta, deoarece acesti factori pot influenta comportamentul cumparatorului si intentia de cumparare.

De ce și cum funcționeaza?

Un adult poate distinge aproximativ 10.000 de mirosuri diferite si, spre deosebire de celelalte simturi ale noastre, mirosul se deplaseaza imediat prin diferite parti ale creierului, in loc sa fie procesat in primul rand central. Putem exemplifica, in modul cel mai simplu si comun, prin senzatia de bucurie pe care o simtim dimineata dupa de mirosim aroma cafelei proaspete. Aceasta reactie se manifesta inainte a atinge cana preferata de cafea fierbinte sau inainte de a o degusta.

Din fericire pentru comercianti, stiinta din spatele marketingului de aroma nu este doar academica. Marii retaileri au descoperit ca aceasta strategie a reusit sa creasca intentia de cumparare cu 80%. Intr-un alt experiment, decizia de a prepara cafeaua intr-o benzinarie, datorita mirosului emanat, a crescut vanzarile cu 300%.

A fost demonstrat, de asemenea, ca mirosurile ademenesc clientii sa stea mai mult timp in spatiile comerciale si sa se plimbe mai mult, sa-si imbunatateasca sentimentul de calitate si sa creeze un sentiment cald, de familiaritate.

Difuzoarele de aroma ambientale pot influenta pozitiv comportamentul de cumparare daca mirosul este ales astfel incat sa se potriveasca tipului de business. De exemplu, un miros ,,feminin” intr-un magazin de imbracaminte pentru femei contribuie la crearea intentiei de cumparare, insa poate avea si un efect
negativ, daca aroma este aleasa la intamplare. De aceea, parerea specialistilor in domeniu si consultanta sunt foarte importante pentru a avea rezultatele dorite. Un miros subtil va imbunatati perceptia clientilor asupra calitatii in mod subconstient, datorita faptului ca este o strategie care ofera, inainte de toate, confort si buna dispozitie.

Desi ne obisnuim cu un miros dupa aproximativ 15 minute, aroma este resimtita de client de fiecare data cand intra intr-un spatiu. Drept urmare, expus in mod repetat, clientul va asocia in subconstient mirosul cu brandul. Astfel, ii va fi mai usor sa isi aminteasca de acea experienta.

La un nivel practic, simtul mirosului poate fi util si pentru a solicita memoria in timpul procesului de invatare. Studiile sugerează ca abilitatea de a ne reaminti informatii poate fi imbunanatita prin inhalarea unui miros inspirat in timpul invatarii. De asemenea, ne putem aminti astfel si de persoane dragi, diferite experiente sau locuri pe care le-am frecventat.

Descoperiți puterea marketingului de aroma cu Power Of Scent!

,,Un miros nu are nicio semnificatie pana cand nu devine conectat la ceva care are sens. Atat simtul olfactiv, cat și emotiile, sunt inradacinate in aceeași retea de structuri cerebrale, sistemul limbic. La randul lui, centrul olfactiv interactioneaza cu hipocampul, o zona a creierului implicată in formarea de noi amintiri. Niciun alt simt nu are un impact atat de profund.”

(neurologul Rachel Herz in cartea sa, ,,The Scent of Desire”)

,,Aromele pot avea efecte pozitive asupra starii de spirit, reducerea stresului, sporirea somnului, increderea in sine si performanțele fizice si cognitive”

(Theresa Molnar, director executiv al Institutului Sense of Smell, bratul de cercetare si educatie al Fundatiei Fragrance)

,,Orice miros placut poate actiona ca o distragere a atentiei si pentru a imbuntati starea de spirit, dar studii recente sugereaza ca mirosul dulce are cel mai mare impact, chiar si asupra toleranței durerii, prin activarea sistemelor opioide din creier.”

(psihologul australian John Prescott de la Universitatea Oxford)

,,Puteti folosi simtul mirosului pentru a oferi o relaxare instantanee. Alegeti un miros distinctiv, apoi asociati aroma cu o sesiune de meditație. Dupa cateva sesiuni, mirosul in sine va provoca o stare relaxata, chiar daca nu aveti timp sa meditati.”

(Pamela Dalton, psiholog senzitiv la Monell Chemical Senses Center din Philadelphia)